keskiviikko 27. toukokuuta 2015

Pinterest yrityksen käyttöön

Tämän postauksen tarkoituksena on kertoa Pinterestin käytöstä yrityksen markkinoinin apuna. Mutta ensin lyhyesti siitä, mikä on Pinterest.

Pinterest on kuvien jako palvelu, jossa käyttäjä voi koota omia tauluja kuvista. Käyttäjä voi joko pinnata nettisivuilta artikkeleita omaan tauluunsa artikkelien kuvien kautta, ladata omia kuvia tai uudelleen pinnata jo palvelussa olevan kuvan. Pinnaamisella tarkoitetaan kuvien liittämistä tauluun. Omalle seinälleen voi luoda useita tauluja ja se onkin tarkoituksena. Taulut kannattaa eritellä jonkin teeman tai aiheen mukaan, jotta ne löytyvät helpommin. Pinterestissä tärkeämpää on taulujen seuraaminen, kuin käyttäjien, joten on myös käyttäjäystävällisempää järjestää kuvat aiheittain.

Yrityksille Pinterestillä on oma yritystili, jonka perustaminen on ilmaista. Yrityssivulta on suora linkki yrityksen omille nettisivuille.  Saadakseen kaiken hyödyn irti Pinterestistä kannattaa omalle nettisivulle laittaa "Pin it" ja/tai "Follow" painikkeet, jolloin muiden Pinterest käyttäjien on helpompi seurata yrityksen toimintaa ja levittää yrityksen kuvia ja artikkeleita.

Miten yritysten kannattaa toimia Pinterestissä?

Yritykset voivat jakaa Pinterestin kautta kuvia omista tuotteistaan tai palveluistaan. Ihmisiä voi myös kannustaa levittämään yrityksen tuotteista kuvia sekä jakamaan omia kuvia yrityksen tuotteiden käyttötavoista, vaikkapa kilpailujen avulla tuoden yritykselle sitä kautta lisää näkyvyyttä. Yritys voi myös brändätä itseään Pinterestin avulla, kertoa toiminnastaan kuvien avulla, näyttää työympäristöä, työntekoa, käyttäjiä tuotteiden kansa, jakaa tilastoja jne.


Screenshot Intelin Pinterest sivusta

Jotta yrityksen markkinointi Pinterestissä olisi mahdollisimman onnistunutta kannattaa taulujen tekoon panostaa! Iskevät ja omaperäiset otsikot herättävät mielenkiintoa ihmisissä. Myös kuvien käyttöön kannattaa kiinnittää huomiota. Pinterest on ennen kaikkea paikka inspiroitua ja sitä jakamiesi kuvien pitäisi saada aikaan. Pelkästään oman sisällön tuottaminen ei riitä, vaan Pinterestistä saa enemmän irti seuraamalla, tykkäämällä ja kommentoimalla, mitä enemmän näkyvyyttä sen parempi!




Lähteet:




 


6 kommenttia:

  1. Olet tehnyt mainion esittelyn! Mitä yrityksiä itse seurailet Pinterestin kautta vai seuraatko mitään? Millaiset kuvat ylipäätään puhuttelevat sinua?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen vasta aloittanut pinterestin käytön, joten tähän asti olen vain kokeillut pinnata kuvia omiin tauluihini :). Kuvien suhteen olen aika avoin ja tykkään monista erilaisista kuvista.

      Poista
  2. Tämän sovellutuksen olen itselleni ladannut, mutta en ole koskaan tullut vielä käyttäneeksi. Nyt selvisi mikä ja miksi =)

    VastaaPoista
  3. Jee, pinterest! Liittyessäni en tykännyt pinterestistä lainkaan, nyt jonkun aikaa pinnailtuani olen oppinut optimoimaan sisältöä haluamakseni. Markkinoinnin kannalta ainakin omalla kohdallani pinterestissä täytyy olla ovela; soluttautua tavalliseksi käyttäjäksi. Yrityksien pinterest-tilit eivät ainakaan omasta mielestäni ole vielä olleet tarpeeksi houkuttelevia seurattavaksi, mutta tähän kannattaisi ehdottomasti panostaa sillä pinterest kasvaa koko ajan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mielta, yritykset voisivat panostaa vähän enemmän tuottamaansa sisältöön, jotta se vetoaisi enemmän ihmisiin :D!!

      Poista