maanantai 8. kesäkuuta 2015

Emoji URL-osoitteista trendi?

Coca-Colalla oli kamppanja, jossa se käytti hyödykseen emojia URL-osoitteessa, samoin Irlannin sukupuolineutraalin avioliittolain puolesta kampanjoitiin hyödyntäen emojeita. Viimeiseksi samaan ryhtyi Norwegian lentoyhtiö, joka mainosti uutta suoraa lentoyhteyttään Kööpenhaminan ja Las Vegasin välillä. Norwegian laittoi kampanjastaan mainoksen Instagramiin ja sai heti ensimmäisenä päivänä yli 1 600 kävijää.


Toimii linkkinä sivulle, josta kuva on otettu


Mainonta emojien kautta ja niiden hyödyntäminen URL-osoitteissa, on enemmän mobiililaitteille suunnattua markkinointia ja hyödyntää sitä, että nykyään melkeimpä kaikilla on käytössään laite, jolla tämä on mahdollista. Päätin sitten tietenkin itse kokeilla ja kuinkas ollakaan omalla kännykällä se ei ollutkaan niin helppoa. Nettiosoitetta kirjoittaessa ei näppäinvalikossa ole tarjolla emojeita valmiiksi, mutta hauska idea kuitenkin ja toivon, että tallaisia kampanjoita tulee tulevaisuudessa enemmänkin!

Toimii linkkinä sivulle, josta kuva on otettu

 Ja vielä Coca-Colan mainosvideo:



Lisää aiheesta:

http://uk.businessinsider.com/norwegian-airlines-creates-emoji-only-url-web-address-2015-6?r=US

http://www.adweek.com/adfreak/coca-cola-spreads-happiness-online-first-emoji-web-addresses-163044

http://idontknow.ie/

2 kommenttia:

  1. Hei! tää on kyl jännä konsepti! Jos ei käytä älypuhelinta niin ei varmaan ymmärrä näistä mitään, tai ei oikeen kolahda noi mainokset. Meillä oli yhdessä tapahtumassa kolme biisiä, joista oli tehty sanoituksen perusteella sellaset emoji-pätkät ja sitten piti arvata mistä biisistä on kyse, se oli kyl ihan sika hauskaa ;D täällä arvoitellaan näköjää myös elokuvia emojien avulla: http://yle.fi/ylex/uutiset/ratkaise_emoji-arvoitukset_mika_elokuva/3-7579092 !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli pakko käydä ylen sivuilta kattomassa, hauska idea XD itse tajusin vain yhdestä, mikä leffa oli kyseessä ;D

      Poista